Hoe werkt het?

Draadloos!, op uw huis/schuur/pand komt een trommeltje met een diameter van ongeveer 20cm (de standaard set, er zijn grotere) welke gericht wordt naar 1 van onze opstelpunten.
Er dient wel een zogenaamde zichtverbinding te zijn, op hele korte afstand (<1Km) is hier een uitzondering op mogelijk.. informeer hierover naar de mogelijkheden!
Vanaf dit trommeltje loopt een netwerkkabel bij u naar binnen, naar een router waar u zowel bedraad (3 poorten) als draadloos uw PC’s, Laptops etc. op kunt aansluiten.

Waarom kan ik alleen kiezen voor overboekte zakelijke verbindingen?

Technisch gezien is dit bij ons prima mogelijk, alleen worden de maandelijkse kosten dusdanig hoog, dat niet meer gesproken kan worden over een laagdrempelige betaalbare verbinding. Indien u op dit moment toch een 1:1  verbinding nodig heeft, dan kunnen we direct middels maatwerk leveren.

Heb ik last van weersinvloeden zoals regen, hagel en sneeuw?

Totaal niet!, of de zon nu schijnt, het sneeuwt of het volop hagelt : Onze internetverbinding blijft even snel en stabiel!

Heb ik te maken met een databundel?

Internet via Libernet is altijd onbeperkt, het is dan ook een volwaardig alternatief voor uw langzame ADSL verbinding. Of u de hele maand online bent of niet, het maakt niets uit. Bij ons geen verrassingen achteraf.

Ik heb nog een vaste telefoon, kan ik het nummer verhuizen naar jullie?

Jazeker! voor €5 extra in de maand kunt u tot 4 nummers naar ons verhuizen, de verbruikskosten worden achteraf per maand berekend. U betaalt per seconde.
Wij zijn een volwaardig alternatief voor een vaste verbinding.

Krijg ik een emailadres?

Op dit moment voorzien wij niet in emailadressen, heeft u nu nog een adres bij uw provider en u wilt deze blijven gebruiken, dan dient u dit door te geven aan uw provider. Hij zal hier een bedrag per maand voor vragen. U kunt uiteraard ook gewoon een gmail of hotmail adres aanmaken.

Krijg ik een eigen/vast IP adres?

Bij thuisabonnementen zit standaard GEEN publiek IP adres geleverd, dit is voor de doorsnee internetter geen probleem. Wanneer u een eigen vast IP adres wenst omdat u eigen servers heeft draaien, een IP camera van buiten wilt benaderen, of bepaalde games wilt kunnen spelen, dan kunt u voor €3 extra in de maand een eigen IP adres krijgen.

Bij een zakelijk abonnement (de symmetrische snelheden) zit standaard 1 vast publiek IP adres.

Kan ik ook een eigen router gebruiken?

Dit kan doorgaans gerust, wel dient de router overweg te kunnen met PPPoE!

Krijg ik het wachtwoord van de door jullie geleverde router?

Helaas is dit niet mogelijk, deze routers worden centraal door ons gemanaged. Wanneer u een wijziging wenst, dan kan dit via SMS, APP of via het contactformulier aangevraagd worden.

Kan ik jullie ook bellen?

Normaliter zijn we tijdens kantooruren bereikbaar op : 085-9021012 , wanneer er niemand op kantoor is dan is het mogelijk om een Voicemail in te spreken, of gebruik te maken van het contactformulier. Voor bestaande klanten is het mogelijk in het geval van dringende spoed middels WhatsApp storingen te melden.

Het contactformulier verdient de voorkeur, omdat uw vraag dan in een zogenaamd ticketsysteem terecht komt, zodat de kans klein is dat u wordt ‘vergeten’ door de drukte.

Hoe lang duurt het voor ik aangesloten ben?

Wij doen alles in eigen beheer (behalve telefonie) en kunnen dus indien nodig snel schakelen, na ontvangst van de getekende overeenkomst leveren wij zo snel mogelijk het startpakket af. Indien u zelf niet kunt of wilt plaatsen, dan hebben wij diverse installateurs waar wij mee samenwerken. Zij kunnen voor u snel en vakkundig de installatie verzorgen. Zij zullen apart van ons hier wel kosten voor in rekening brengen.